tisdag, juli 13, 2010

sommar

Det är ganska varmt nuförtiden! Just nu är kl 22:40 och det är fortfarande 23 grader utomhus och hela 29 grader inomhus. Ganska galet! Det enda man kan göra om dagarna är att hänga på stranden, nära till svalkande hav. Både igår och idag har vi varit på stranden på Fågelöudde och badat och chillat. Haft med oss matsäck och köpt glass på plats och firat semestern. För det är väl egentligen nu när Niklas gått på semester som jag också fått semesterkänslan. Blir ju lite annorlunda nu när man varit mammaledig i 9 månader och man jämt är "ledig" och inte spenderar all sin vardag på jobbet längre.

Apropå iPhonen så blev det en vit 3Gs. Jag är mycket nöjd. Nu vill jag ha tips på alla roliga appar att ladda ner, gärna underhållande spel av något slag. Än så länge har jag hittat sudoku, labyrinten och ett Hello Kitty-spel till den - och massa roliga foto-appar! :D

Bild tagen i söndags från Käppala-hamnen där vi vinkade av Silja Line och min bror med familj! En snabb fika innan båten hann vi till och med :)

2 kommentarer:

yasemin sa...

Låter som att ni har det himla bra. Du får gärna tipsa om bra badställen :) Grattis till iPhone.

Jenni sa...

Jag spelar Doodle Jump (kostar 7 :-), Angry Birds (full version också ca 7 :-), Doppelgänger (gratis tror jag), FallDown (också gratis) och en ny favorit som heterLeap Sheep! (7 kronor också).

Angry Birds finns i gratis "prova på" variant tror jag..

Tidigare höll jag på en del med Papertoss.