måndag, november 08, 2010

feber

Min fina lille kille blev lite varm i eftermiddags, och sådär kinkig och gnällig att jag inte alls kände igen honom då han i stort sett alltid är glad annars. Han somnade på mitt bröst i soffan och var som en kamin, men blev svalare av att få sova lite.. Han åt som vanligt med god aptit men kändes fortfarande varm så vi tog tempen, otroliga 39,1 grader! Och han är ändå så pigg och glad nu! Konstig han är :) (hade jag haft 39 grader i feber så hade jag garanterat legat i sängen helt utslagen och som högst fått i mig vatten, inget annat). Han har även dregglat som en fontän senaste dagarna så jag väntar nu på nya tänder här med stor spänning. Kanske lika bra att vara beredd på en kinkig natt också..

3 kommentarer:

Eskimo sa...

men lilla gubben då :/ hoppas han repar sig snart!!

Malin sa...

vilken fin bild på lillguben! Hoppas han kryar på sig snabbt som ögat!

Maria (Klara) sa...

Barn med feber är alltid pigga, särskilt om man tänkt sig en lugn och mysig dag i soffan =) Hoppas febern ger sig snart