måndag, juni 02, 2008

helgen

Hej och god måndagkväll! Har helgen varit fin? Här har det varit strålande. I lördags var vi i stan och kollade på lite marathonlöpning. Men det var så varmt o trångt så vi passade på att gå lite i affärer istället (där var det ganska lugnt för en gångs skull). Jag köpte bara massa vita saker, 2 vita behåar, 2 vita linnen, vita linnebyxor och en vit tröja med söt krage och stor knapp på. Hehe, lustigt om jag hade hittat ett par vita tygskor oxå samtidigt men det gjorde jag dock inte. Efter lite shopping tog vi tåget till Lidingö och handlade lite grillmat som vi tog med oss till vattnet och grillade grillspett med massa gott till. Helt gudomligt vid Kottlasjön. Kl var 20 och det var fortfarande varmt och skönt, såå fint, på slutet var vi helt själva där vid sjön.. bara fågelkvitter och naturljud. Hade med mig kameran men hade tyvärr inte laddat batteriet så den dog direkt. Ni får nöja er med två mobiltelefonbilder (notera min fina nya nelly-klänning, så söt).


I söndags shoppade jag lite till, vi tog bilen till kungens kurva och jag köpte ett stativ till min kamera, ett nytt minneskort samt ett extra batteri. Sen köpte vi även en liten högtalare till iPoden vi kan ha med till stranden o så. Åkte direkt sen hem och hämtade lite fikasaker och tog oss ner till havet (Käppala) för att testa högtalaren samt prova ta lite bilder med mitt nya kamerastativ. Hade blivit himla fint om vi inte hade flamsat så, ska prova att ta någon fin nästa gång :) tills dess får ni spana in mitt stativ samt söta Niklas som försöker förstå sig på högtalaren..hihi.

Och idag har jag bara jobbat, var så seg hela dagen... hade ju inte tid att sova tillräckligt i helgen pga fina vädret :) Ska försöka ta mig i säng lite tidigare än kl24 inatt.. Just ja, idag har jag äntligen bokat båtbiljett över till Finland för en liten semestertripp där med Niklas. Först upp till landet i knappt en vecka o hälsa på farmor, sen åka ner söderut igen och stanna över på några fina ställen, Ytteri, "finska rivieran" är vi lite sugna på att åka förbi iaf. Helsingfors vill jag stanna till på också och kika in. Jaja, får se hur det blir.. blir nog bra hursom. Lite roadtrip! Härligt med sommar!
Nu är kl 21 och det betyder en liten promenad i skogen! Lovely!

Inga kommentarer: