måndag, oktober 20, 2008

åh, vill ha

Konsumentmirja har trädit fram ännu en gång, det bara kliiiiar i fingrarna och jag är helt fast på cyberphoto.se och bara spanar på alla objektiv jag skulle vilja ha! Allroundobjektiv med lite zoom i främst men jag blev lite kärare i ett vidvinkelobjektiv med 12-24/4 istället! Gaah! Plus en makrolins för nån hundralapp, känner att det får duga, istället för att köpa ett makroobjektiv för flera tusen.
Här är skönheten med vidvinkeln..

vs
(bilder lånat från cyberphoto.se, mulberry.com)
Det sjuka är att det kostar nästan lika mkt som min drömväska Mulberry Bayswater (i färgen chocolate) som jag ALDRIG unnat mig själv att få köpa.. känns på nåt sätt mer ok att betala de pengarna på objektiv än väska fast jag egentligen inte förstår varför?!

1 kommentar:

jie sa...

Underbar väska.... Men hobbyprylar är oxå kul.