fredag, maj 20, 2011

v.21

Idag gick jag visst in i v.21. Äh, jag är helt hopplöst på att hålla koll på dagarna nu denna gång, veckorna har jag ungefär koll på iofs men just när man byter vecka kan jag missa med ett par dagar. Men på fredagar byter jag alltså vecka, och idag har jag gått 20 fulla veckor, dvs halvvägs.
Det sparkas rejält i magen nu, en fantastisk liten kicker. Det är så otroligt mysigt att ännu en gång få uppleva det fantastiska med att få bära att barn och känna det växa i magen. Jag hade nästan glömt bort hur det kändes men nu kommer alla gamla minnen tillbaka. Jag njöt verligen av varje vecka sist, ja, ända fram till slutet. Galet va? Jag tyckte aldrig det var jobbigt över huvudtaget, visst blev man fort trött i slutet och hade svårt att sova om nätterna men det var inget jag nånsin klagade på. Jag var/är så glad och tacksam att få bära på ett liv.
Jag mår verkligen fantastiskt nu. Men de första veckorna mellan 7-12 var en riktig pina, mådde illa både morgon och eftermiddag, la mig gärna redan kl 19-20 (samtidigt med Silas) för natten. Hade kunnat sova jämt. Satt på jobbet och mådde illa och var sjukt trött. Fattar inte att någon inte märkte något. Ibland var jag så trött att jag fick låsa in mig på toaletten och lägga mig och vila där i ett par minuter.
Det är det som hittils varit annorlunda med denna graviditet, att jag mått illa och varit så trött. Med Silas mådde jag varken illa eller var särskilt trött. Ska bli spännande om jag nu fortsätter må lika bra som med Silas och hur jag kommer palla mot slutet.
Magen tyckte jag började synas snabbare denna gång och jag kunde inte knäppa mina vanliga jeans efter v.10. Ganska snabbt bytte jag om till gravidjeans som jag smög med på jobbet och hoppades ingen skulle märka, haha.
I vecka 17 berättade jag på jobbet och ingen tyckte sig se något eller anat något. Härligt! Fortfarande tycker folk inte att det syns särkilt fast jag slutat med de pösigaste kläderna.
När jag jämför bilderna med Silas i samma vecka tycker jag det ser ganska lika ut. Jag hoppas jag inte blir alltför stor denna gången heller. Med Silas gick jag upp 10 kg, hittils har jag gått upp 2 kg så det är 8 kg kvar att gå upp dessa 20 veckor som jag har kvar. Phiu! :)

1 kommentar:

Linnéa sa...

ååå det är så roligt!! bilder tack. :)