måndag, oktober 17, 2011

Första vardagen!

Idag började Niklas jobba efter 4 veckors ledighet. Det har varit guld värt att ha honom här hemma i en månad och att vi gemensamt klarat av denna första tid som tvåbarnsföräldrar, det är ju ändå ett pussel med Silas att få honom aktiverad, hämta/lämna på dagis samt nattnings- och morgonbestyren. Men idag var det alltså dags för mig att klara mig själv, dagislämningen sköter dock Niklas fortfarande. Jag och Milia tog sovmorgon till kl 9:30 innan vi klev upp och gjorde i ordning oss. Det kändes ovant att bara vara hon och jag, och nästan långtråkigt när hon somnade vid 13 och vaknade först nu kl 16:30. Jag hann under den tiden plocka här hemma, diska och göra fint i köket, surfa och även hämta på dagis och äta mellis och leka med Silas. Lagom när Silas ville kolla på film vaknade Milia för matning. Dagen har alltså flutit på superbra! Snart kommer även Niklas hem från jobbet och sen blir det middagslagning och kvällsmys. Jag ska även försöka hinna ladda ner Silas kalasbilder från i lördags och visa upp några här i bloggen! Så kika in här snart igen. :)

Inga kommentarer: