onsdag, december 14, 2011

Hostig Silas

Han hade hostat en del på dagis igår att jag valde att ha honom hemma idag så att det inte blir värre. Vi har haft en mysig hemmadag och inte gjort så himla mkt, kollat på barnprogram, pysslat, byggt tågbana.. Jag har även mellan varven lyckats köra två maskiner tvätt och rengjort bestickslådorna i köket samt slängt massa skit - Halleluja! Efter lunch när det var dags att lägga Silas hade jag hoppats på att Milia kunde somna i vagnen och sova där så jag hann lägga Silas på ovanvåningen men efter 5 min låg hon klarvaken där och skrek efter uppmärksamhet så det var bara att ta med henne upp oxå. Vi la oss alla tre i Silas juniorsäng och kikade i en bok och sjöng några sånger, båda somnade som stockar bredvid varann, så otroligt gulligt! Men vågade dock inte lämna lilla Milia där utan försökte lyfta ut i hennes egen säng men då var hon plötsligt klarvaken igen, suck, och vi gick ner och slöade i soffan istället och där låg hon sen faktiskt drygt en timme och sov så jag fick lite mat i mig oxå och en välbehövlig kaffe och egen stund, så guld värt! Sen var det full rulle med två pigga barn i huset att underhålla igen! :)

Inga kommentarer: