måndag, januari 09, 2012

Vardagslunk

Milia fick denna fina svettisoverall i julklapp och har som nyårslöfte att lära sig gå och springa ett par löparrundor under 2012. Hehe!

I torsdags var vi på mammafika hos Liselott i Kungälv, där var även Karin med sin Elvin, Ann-Sofi med sin Johan och Martin, Maria med sin Wille och Alice. Huset fullt av busiga ungar och fikasugna mammor :) På hemvägen slocknade båda mina ungar gott i bilen, vi hämtade upp pappa hemifrån och åkte vidare till BB för att hälsa på nyaste Moilanen. Så liten och så fin hon var. Var supermysigt att hälsa på de där på BB, samma ställe där jag legat bara 3 månader tidigare.
I fredags var vi bara hemma och fixade, Annu kom förbi med sin Elliot, senare handlade vi mat på ICA och åkte även förbi mina föräldrar och lånade bastun. Så gött!
I lördags lämnade vi Silas hos "mummu och ukki" (mormor och morfar) och sedan åkte vi förbi i flera möbelaffärer runt stan i jakten på den perfekta sideboarden till köket. Vi hittade ingen men däremot en cool retro byrå från svenska hem som levereras om 2 veckor, längtar! Vi behöver verkligen massa ny förvaring till huset nu. Sedan hämtade vi hem Silas och åkte hem och slappade resten av kvällen.
Igår, i söndags, fortsatte vi jakten efter sideboards och hittade en hyfsad på Ikea, men sedan svängde vi förbi EM på hemvägen och hittade flera fina där. Blir nog en tripp dig någon kväll i veckan för att spana utan barnen med. Måste nog även åka förbi Ikea och köpa hem den vackra lila Isala-skåpet som inte fick plats i bagaget igår. Den kommer bli perfekt i hallen på övervåningen (där vi kan förvara och ha viktiga papper inlåst).
Idag åkte pappa till jobbet och Silas till dagis igen och jag var själv med Milia, tog en sovmorgon till kl 10, sedan klädde vi på oss och åkte till brorsan och Heidi för att mysa med lilla bebisen, jag fick hålla henne och hon vägde ju inget :) Silas hämtades hem från dagis och nu är vi hemma hos mummu och ukki och Silas busar för fullt med kusinerna som är här (deras skola och dagis hade visst studiedag och min mamma är barnvakt).
Imorgon är det babycafé igen, på onsdag mammafika hos mig och så fortsätter januarivardagen här på västkusten.. :)

Inga kommentarer: