söndag, maj 20, 2012

Milia 8 månader

Hon kryper, hon ställer sig mot saker (bord, soffa, stolar etc) och är högt, lågt och överallt. Busigare än Silas vid samma ålder vad jag kan minnas (och då minns jag ändå Silas som en virvelvind). Hon har 2 tänder i underkäken men idag märkte jag att det spruckit lite i tandköttet i överkäken så en tredje tand är på väg. Det kanske förklarar senaste dagarnas lite gnälligare tillvaro, dreggel och mindre matlust. Annars äter hon väldigt bra, äter det mesta som erbjuds. Hon sover ganska bra. Somnar vid 19-20 och vaknar under natten någon gång och vill ha tutte och närhet, jag har inte kämpat med att få henne att somna om i egen säng utan tar henne mellan oss i stora sängen där hon somnar gott efter lite mat. Men det där med nattmat får vi snart vänja oss av vid. Hon är inte jätteförtjust i välling på kvällen utan det är fortfarande något vi övar på. Jag hoppas att hon sover bättre hela nätter när hon får i sig mer välling. Annars är hon en superglad tjej som ler och skrattar åt det mesta. Silas är ju en himla kul underhållning, dock är han rätt oaktsam mot sin arma syster som får sig en och annan törn, det har gjort Milia till en tuff liten fighter som inte gråter för det minsta lilla utan vänder bara på sig och kryper iväg, haha. Min lilla fina tjej, fantastiska 8 månader har gått sedan du kom och förgyllde vår familj. Puss på dig hjärtat!

Inga kommentarer: