onsdag, oktober 13, 2010

ett år senare

Sitter här och läser igenom bloggen om första tiden med Silas. Jag älskar att ha kvar allt här i bloggen, bilder, text om tankar och om vår vardag. Jag går ibland in och läser tillbaka och minns. Minns t ex mina tankar och känslor för exakt ett år sedan (tryck på denna rosa text för att komma till inlägget), min megamage sista kvällen innan babyn skulle födas. Kändes lite vemodigt att bli av med min underbara levande mage men samtidigt var man sååå galet nyfiken vem denna lille bebis var egentligen och hur han såg ut. Vi hade ingen aning vad som komma skulle. Den mest perfekta och vackraste babypojken med de lenaste ljusa fjun på huvudet och ögon blåare än karibiska havet. Våran skatt. Åh, vilket fantastiskt år vi haft med dig. Och vilken fantastisk kille du är, full av liv, jämt glimten i ögat och nära till skratt. Vi har nu blåst ballonger och ställt fram alla paket inför imorgonbitti till dig lille vän, mamma och pappa ser fram emot att få skämma bort dig riktigt ordentligt imorgon! ♥

Inga kommentarer: