måndag, februari 13, 2006

Helgbesök


Obligatoriska söndagsmasken som precis tvättades bort. Känner mig grymt söndagsfräsch, precis som alltid efter min underbara chokladmask.

Helgen har varit trevlig. Vi fick besök av Fredde (Martins bror). Han ringde mig i torsdags o frågade om vi var lediga i helgen, vilket vi var ja. Så bestämde vi att han skulle överaska Martin. Så kom han i fredags vid 6-tiden. Martin blev HELT paff. Han sa att det var helkul överaskning. Jag hade dock mkt svårt att hålla tyst om detta i torsdagskväll men jag lyckades.

Vi gjorde sushi o bara snackade o drack öl på fredagen sen. Alltid lika kul me Fredde.
Lördagen började med att jag fick hoppa upp kl 8 å börja tvätta. Passade på att diska fredagens diskberg och dammsuga de värsta dammråttorna. Grabbarna kollade OS.
Efter detta följde en tripp till stan vilket avslutades me en fika.



Kvällens middag ordnades av pojkarna, fondue me massa tillbehör. Till förrätt avnjutes ostron, på bilden ovan syns prepareringen.

Under middagen passade Tom på att ladda batterierna.. se bild nedan.. inklämt o gött.


Idag packade Fredde sitt pick o pack. Tom ville följa med.. sötisen..


På eftermiddagen stack vi till brorsan o Petra på fika. Vi fick fika o mat. Tack. På hemvägen stannade vi till mamsen o hämtade upp våra nya gardiner. Fint, tack mamsen. (mirja lat)

Imon är det jobb igen.

Inga kommentarer: