fredag, februari 17, 2006

nytt utseende.

Fast det ser ju ni själva.
Inte förräns nu insett att man ju för 17 kan ändra fonter. Jag har verkligen ogillat "Georgia" som jag alltid skrivit med innan, helt knasiga fonter dom har här bara. Courier liksom hmm... inom tryckbranschen är det lika med FEL (alltså när man ser courier typsnittet ha hoppat in nånstans ska varningsklockor börja ringa, något är fel, rätta typsnittet fattas).. På tryckeriet fick jag en gång ett original från en hunduppfödare som gjort en jättefin broschyr, alla sidor me minst 10 olika typsnitt, varav hon frivilligt valt courier på några sidor.

Fast jag är skadad, jag vet. Så in i bomben skadad. Inte en dag går att jag ser massa trycktekniska missar i vår vardag.. dagstidningar är värst.

Arial är helt okej, Men eftersom den är rätt stor i sig funkar den bäst i 10 pkt i brödtext, 12 blir alldeles för stort. Fast eftersom detta är blogspot kan man inte välja punkter.

Imorgon får vi vår nya säng.. Jippiiiie!



Inga kommentarer: