tisdag, maj 06, 2008

snart är det faktiskt sommar.

... jag har ju redan planerat mina semesterveckor. Efter midsommar blir det Finland med familjen, hoppas även Niklas kan ta ledigt dom veckorna så han får se vackra lantstället i norr. Sen lite semester i slutet av aug för att kunna åka iväg, typ NY eller nåt. O sen weekend i Alicante i oktober, måste hitta billigt flyg bara. Min bror o C/O har hyrt nån lägenhet där i oktober och har ett rum ledigt till oss :)
Känns nästan som sommaren har kommit nu. Himla fint o grönt överallt ute nu och soligt nästan varje dag, imorse kunde jag till o med gå utan jacka för det var så varmt. Gaaah!
Eftersom det är fint väder har jag börjat sakna min cykel väldigt mkt, så jag tänkte passa på att fixa iordning den i helgen när vi var nere, men cykeln var helt kaputt, min lilla älskade följeslagare var helt rostig och död. Jag o mamsen försökte med några återupplivningsförsök. Men kommit fram till att jag borde köpa ny, ska kolla runt lite men hittar jag inget fint får jag byta rubbet (bromsar, kedja mm) på den gamla o köra ett tag till.
Himla kul med lite längre weekend i göteborg i helgen. Vi åkte ner på torsdagförmiddag o stannade i Norrköping på lunch med Eva! Galet kul att träffa henne igen efter alldeles för länge sen sist. Sen fortsatte vi mot västkusten och kom fram på em lagom att hinna åka till föräldrar och dumpa saker samt hämta upp mamma för att åka till konserthuset där Mackan uppträdde med sin funky kids-grupp. Hehe, de var riktigt söta.
På fredag åkte jag o Niklas in till stan o träffade Vero över en lunch. Saknar ju alla mina fina vänner i gbg... snyft! Sen shoppade vi lite halft i stan men tog oss rätt snabbt över till Backaplan o fortsatte där ist. Hittade 2 t-shirts på Åhlens med coola tryck på, en vit o en turkos. Sen en tunikaklänning på MQ, Niklas köpte en wii-ratt till mig så vi kan spela mario kart ihop nu! Great! Puss och tack hjärtat.
Från Backaplan åkte vi direkt till Maria o Micke. Mitt första försök att försöka få till fina bebisbilder, men William var inte lika exited som jag och Maria, men blev en del sött ändå. :) Lite senare kom även Karin o Mackan. Det blev middag o otroligt god efterrätt, himla trevligt sällskap hela kvällen.
Lördagen minns jag inte riktigt vad vi gjorde, eller jo. På förmiddagen åkte vi på fika hos Pasi och company, sen en snabbis till mio, sen hem och tvätta bil och fixa med cykel. På kvällen dök Arto och gänget upp, (jag hoppades bebisen ville komma ut från Petras mage denna helg men nä). Vi åt middag i solen o chillade mest. Jag visade upp min fina nya laptop för brorsan och han blev ganska avis på allt, hdmi-uttaget, stora hårrdisken, bluetoothen, blue-ray och x-black LCD-skärm. HAH va nördigt!
På söndag gjorde vi eg inget alls vettigt, hade kunnat passa på att träffa nån kompis, men jag orkade inte jäkta omkring.. jag slappade lite i solen, läste tidning, kollade igenom alla lådor som skulle åka med denna gång.. Och sen åkte vi vid 14-tiden redan. Fint soligt väder att köra i. Stannade på paus i Ödeshög. Framme i sthlm vid 8-tiden efter mkt mkt trafik vid infarten till stan, började redan i södertälje, krypkörde i 6 mil och höll på att bli knäpp. Men framme iaf välbehållna.

Nu blir det film, "Ett öga rött"!

Inga kommentarer: