onsdag, april 23, 2008

fint

Phiu, nyss hemkommen från en riktigt skön skogspromenad, valde den korta rundan och joggade runt, men kommer helt klart välja den lite längre nästa gång, var ju så fin sträcka... riktig "trollskog" med mossiga kullar och en sjö mitt i, solnedgång och lite ängar längre ut. Åååh, jag bara älskar Brevik, andra sidan huset denna underbara sjö och skog med motionsspår och på andra sidan på södersidan havet, där man kan titta på finlandsbåtarna som lämnat hamnen och glider förbi mot öppna östersjön :) Ni MÅSTE komma hit o se allt fint!! Jenni kommer på måndag iaf.. jippii!
Igår var en nice födelsedag, de flesta kom ihåg förutom en av bröderna, den andra trodde jag var 2 år yngre... hmpf. Vilken koll dom har på sin lillasyrra va? liten är jag ju, men inte sååååå liten att jag bara skulle fylla 25.. aja. De ska få en känga när jag kommer hem nästa vecka..
Niklas var söt och väckte mig på morgonen med paketer till mig, jiih! först öppnade jag den minsta... en mangobadskum, mums, i näst minsta paketet hittade jag en global brödkniv (tjohoo) och i den största en jättesöt datorväska.. brunt skal med rosa blommor. Just ja, en bluetoothmus fick jag med... måste köpa en kompensationspresent till Niklas nu annars fortsätter jag ha dåligt samvete för alla klappar... O sen köpte han tårta och orkidé oxå. Blev jag inte alldeles för uppvaktad? tycker jag iaf... På kvällen åkte vi ut till Gåshaga brygga (längst ut på lidingö, 2 hållplatser från brevik) till restaurang J med magnifikt läge precis vid vattnet. Vi åt varsitt ostron till förrät, mums. Till huvudrätt valde jag skaldjurstallrik med pilgrimsmussla, bläckfisk, lax och massa annat. Blev så mätt så jag höll på o spricka. Hade ju redan grundat med massa marängsviss på jobbet på min födelsedagsfika.. O innan läggdags igår efter restaurangen avrndade vi med tårtan... trodde jag skulle dö sen. Var fortfarande helt mätt imorse.
Jag gillar mitt nya porträttobjektiv, blir så himla bra.:)
Bilden nedan taget på väg mot Gåshaga igår, sorry för allvarliga bilder, antingen har jag denna min eller så blir det helt urballat..hellre denna trista.. min födelsedagstårta ville jag oxå lägga upp, vansinnigt god och vansinnigt fin..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Riktigt bra porträttfoto.

I like it!

Anonym sa...

Jättefin bild på dig Mirja! :)

Åhh, tårtan ser inte fel ut heller... ;-) Ser riktig god ut!

*kram*
Hanna