torsdag, april 10, 2008

försenad uppdatering

Hej, tänkt att skriva här hela veckan men varit så himla upptagen varje dag efter jobbet denna veckan, måndakväll lägenhetsvisning/tvätt/storhandla, tisdag städa, igår gick vi i stan en sväng efter jobbet och shoppade lite på hemtex och ikväll har jag äntligen lite dötid igen. Niklas är på nån jobbploj ikväll så jag får underhålla mig själv. Än så länge har jag handlat, ätit chips, diskat, skrivit upp det jag ska dra av i deklarationen, kollat på lyxfällan samt efterlyst nu samtidigt. Men nu har jag börjat sakna Niklas..
Tog bilen till jobbet idag för den skulle in till verkstaden för att få bytt halvljusen. De funkade nämligen inte när vi körde hem från göteborg i söndags. Vi upptäckte det sådär lite i senaste laget då det började skymta och vi inte såg vägen så bra. Stannade o försökte fixa, byta säkring (trodde att det var den då båda lysen dött, men antagligen hade den ena varit död ett tag o jag som inte saknat ljus förräns båda släckts). Så vi mekade på nyköpinsbron o jag ringde runt lite om råd. Slutade med att vi ändå tog oss iväg utan ljus, i detta laget var det helt beckmörkt. Körde tätt intill bakom en lastbil och körde där hela vägen o följde vägen med hjälp av hans bakljus. Helt galet. Såg verkligen inget själv. En gång var det riktigt läskigt när det var en sväng o jag höll på o slira.. såg ju som sagt inte ett dust av vägen då det till råga på allt ösregnade. I södertälje var det upplyst igen men vågade inte köra om lastbilen ifall det blev mörkt mellan s-tälje och sthlm igen. Men det blev det inte. Vid kungens kurva svängde min hjälte-lastbil av och jag vinkade lite och tackade för hjälpen och att jag nu klarade mig själv. Jag var så himla nöjd och stolt över mig själv även om jag var vettskrämd bakom ratten. Så kom vi hem till Brevik 2 timmar senare än tänkt. Var helt slut och hann inte sova så många timmar samt fullspäckat schema på måndag därav lite halvseg hela veckan. Men imon är det fredag igen! Jippii!
Jag ska slappa och fixa i lägenheten, o kolla på massa serier, äta massa godis och spela wii (samt lovat mig själv att fixa deklarationen).
Vad ska ni hitta på i helgen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Usch då, det låter som en riktigt otäck resfärd. Tur att allt gick bra ändå! :)

*kram*
Hanna

Anonym sa...

Hej!
Har du lust med ett länkbyte mellan din blogg och min?
//Peter