söndag, augusti 07, 2011

en toppenhelg!

Vid fredagslunch fick vi finbesök i form av Malin, Fredrik och Ella. Så himla skoj! Eftersom Ella var lite småkrasslig stannade vi bara hemma på fredagen, fikade, gick en kort promenad till affären och handlade mat inför kvällens grillmiddag beståendes av färsk lax som vi grillade samt räkor och ljummen potatissallad till med kapris, rucola etc. Till efterrätt bananer och choklad på grillen, sååå gott.

På lördag åkte vi in till stan och Haga en sväng, kikade i Villervalla outleten och åt lunch på Jacob´s cafe samt till efterrätt en kaffe och göteborgska lejonet och björnen-glass. Därefter fortsatte vi till Universeum för att titta på massa djur och kika på experimentavdelningarna. Ett gäng timmar senare insåg vi att det var för sent för grill som vi planerat innan så vi svängde förbi och köpte thaimat till middag istället som vi satt ute på altanen och åt. Barnen var som tokiga och extremt svåra att få i säng, kanske lite väl mycket intryck under dagen?

Finaste ungarna, här bedrar dock skenet, såhär lugnt satt de inte en enda sekund av helgen förutom vid fototillfället. Resten av tiden klängde Silas mest på Ella och brottades och gjorde alla hyss han kunde.. suck.

Imorse åkte Troedsons hemåt igen och vi åkte mot stan för en brunchkryssning med min bror med familj där vi åkte Hisingen runt. Himla bra! Vi började med maten och då duggregnade det men alltefter tiden gick klarnade det sedan helt upp och strålande solsken bröt ut. Fantastiskt att njuta av skärgårdsmiljön ute på soldäcket sista halvan av resan.

Kusiner busar och stojar

När vi kom tillbaka åkte vi förbi Tuve och tog en fika hos min andra bror. Men vid kl 18 var vi helt slut och åkte hem och åt och nu sitter vi här helt utslagna efter en supertrevlig och social helg :) Så fort Silas somnat här ska vi ta fram lite glass och lägga oss raklånga i soffan och se de sista avsnitten av Dexters säsong 4. Och se fram emot ytterligare en semestervecka denna kommande vecka då vi beställt massa sol så vi kan åka på trevliga utflykter! :)