torsdag, augusti 04, 2011

treveckorsjubileum

Ooops, tiden har gått lite väl fort senaste veckorna va? Imorgon är tre veckor sedan vi flyttade in i huset. Vi har i stort sett fått ordning på allt nu, några kartonger kvar med kläder bara.. Jag har nämligen inte riktigt kommit på än hur jag vill ordna upp mina kläder än, jag har nu två byråar och en klädgarderob i sovrummet till mina kläder men tanken är att jag ska ha allt i klädkammaren sedan när vi fått ordning där, dvs köpt något smart garderobssystem. Nu har vi bara massa elfa trådbackar där samt klädhängare där vi hängt upp alla våra jackor samt ställt in skor etc. Känns som att man kan utnyttja rummet mycket mer med ett platsbyggt system.


Idag var vi i alla fall och beställde detta matbord och 6 stolar på EM möbler som kommer om 10 dagar. Välbehövligt! Tanken är även att köpa en tripp-trapp-stol till Silas så blir det komplett.

Och vad har annars hänt de senaste veckorna, vi var en sväng i Varberg och besökte Silas farföräldrar som hade hyrt en strandstuga precis vid Apelviksstranden. Otroligt fint men vi hade lite otur med vädret så vi åkte till Ullared en sväng och fyndade lite leksaker och trädgårdsredskap (vattenslang, grästrimmer, grillsaker etc). Och sedan dess har vi mest varit hemma och fixat. Ska ta lite bilder någon dag och lägga upp här så ni ser hur fint det blivit, kanske väntar tills nya köksbordet kommit så det ser bättre ut :) Ny soffa måste vi ju även ha men det får vi vänta med lite till hösten tror jag.
Eftersom det är semester har vi även slappat en del, ätit frukost ute på altanen, fikat, grillat, åkt till stranden för både dagsutflykter eller kortare kvällsdopp med vänner. Vänner ja, så himla lyxigt att ha många så nära igen, varje dag har vi nog träffat någon. Och mycket besök har vi hunnit ha, så skojj! Silas tycker det är så kul med kusiner nära igen och hänger som en svans på dom större killarna varje gång vi ses.
Imorgon får vi finbesök från Stockholm, familjen Troedson som semestrat i Halmstad men på hemvägen kommer förbi oss, som jag längtat! Vi sågs ju ganska ofta i Stockholm och nu kommer det bli mycket mer sällan vi kan ses vilket gör ont att tänka på. Ella och Silas är ju jämngamla och de är så otroligt söta ihop att man känner sig så taskig nu när de bara kommer ses någon gång per år kanske och i värsta fall glömma bort varann?! Men nu ska vi i alla fall ha en riktigt kul helg ihop innan de åker hemåt på söndag!

2 kommentarer:

Malin sa...

Vi får absolut inte glömma bort varann! Vi saknar er i Stockholm redan! Vi får göra det bästa av det hela och ses så ofta vi kan. Minst en gång per halvår :) puss och kram ses imorgon

Välkommen... sa...

Hej!Jag fick din bloggadress av vår gemensamma väninna JOhanna Binett. Vi var den familjen som delade flyttbil med er. SOm tur fyllde ni inte ett helt släp så vi fick ta lite plats i släpet och det är vi SÅ TACKSAMMA FÖR. Lycka till på nya stället.

Ulrika Algesund