måndag, augusti 29, 2011

och om magen

Jag är så stor nu att jag inte ens får det bra på bild längre. Magen bara putar ut och är TUNG. Det är inte bekvämt på något sätt längre. Jag är nu i vecka 35 och det är bara 3 veckor kvar tills bebis kommer. Som jag längtar!! Jag orkar inte mycket längre, eller på förmiddagarna är okej men det är lurigt eftersom om jag då är i farten för mycket så är jag ett vrak på eftermiddag/kvällen. Så nu är jag extremt tacksam att Silas börjat gå halva dagar på dagis och jag under den tiden bara får vila och plocka lite ifred här hemma.
Vi känner oss iaf helt redo för bebisens ankomst nu. Vi har syskonvagn klart, spjälsängen är klar, dock ej bäddat än men det får jag fixa någon dag. Vi har även letat upp alla Silas gamla 50/56-kläder som jag ska tvätta nu i veckan och vika in i garderoben samt packa bb-väskan. Nyföddblöjor behöver vi dock fortfarande inhandla, samt ersättning att ha hemma ifall (med Silas tog det ju 5 dagar innan min amning kom igång och tills dess fick vi komplettera med ersättning vid varje mål). Jag behöver även hämta hem liggdelen till min Teutonia singelvagn som är hos Annu nu och babysittern (men den är ju ingen panik med i början) samt låna bärsjal. Basen till babyskyddet måste även monteras in i bilen. Men som sagt, allt är under kontroll iaf och jag räknar ner dagarna till 20 september nu, må dessa 3 sista veckor gå fort! :)

1 kommentar:

pusskalas sa...

Hej Mirja! Det verkar som att ni trivs massor i Göteborg, men ni är fortfarande saknade här i stockholm :) åh, har ni fått 20 september bestämt nu? Det gör mig extra glad för det är min födelsedag! Massor av kramar från Edvin, Lo och mig!