söndag, november 20, 2011

Milia 2 månader <3

Idag blev vår minstingen 2 månader gammal! Hon börjar kommunicera mer och mer nu och leender delar hon gärna ut när man babblar med henne, hon gurglar oxå som svar och det är så härligt att se hur hon börjar ta för sig mer av världen nu. Sover gör hon fortfarande mycket, ett 2-3 timmarspass på förmiddag och gärna ett likadant pass på eftermiddag oxå. Och på kvällarna blir det mycket snuttande och sovande vid mitt bröst. Jag helammar fortfarande och det räcker bra, hon har inte behövt smaka en droppe ersättning än, och därmed har hon aldrig testat att dricka ur nappflaska oxå (vilket bekymrar mig lite ifall hon skulle behöva kunna om jag måste iväg någon gång utan henne), så nu blir det att vänja henne vid det ifall. Nappen vill hon inte ta alls, spottar ut och får bara kräkreflexer. Jag har testat några olika och även de allra minsta, Tommie tippie, är läskigt stora enligt hennes ansiktsuttryck.
Imorgon är det ett besök på Bvc, ska bli spännande att se vad längden och vikten visar nu. Jag berättar imorgon!

Grattis hjärtat på 2-månadersdagen! Puss på dig!

Inga kommentarer: