onsdag, november 02, 2011

6-veckorstjejen!

Det är fullt upp som tvåbarnsförälder och jag har haft full fokus på att hålla vardagen rullande med diverse aktiviteter varav bloggandet hamnat i skymundan men jag ska försöka prioritera det med, att dokumentera våra äventyr.
Igår fyllde minstingen 6 veckor och det firade vi med ett läkarbesök. 4135 gram och 54 cm i längd. Hon var mest arg under besöket och både kissade och bajsade ner bordet i ren ilska. Det är krut i lilla tjejen minsann. När hon kom upp i sittställning blev hon lugn som en filbunke och visade hur fint hon kunde fokusera med blicken, le samt göra luftbubblor och "jollra". Allt såg bra ut. Efter besöket på BVC gick vi en runda på Backaplan där vi shoppade och lunchade innan det var dags att traska bort och hämta hem Silas från dagis. Eftermiddagen var ett smärre svettpass med två pigga ungar som båda ville olika saker.. Skönt är bara förnamnet för att beskriva känslan när Niklas kom hem sen.. Livet är verkligen intensivt men såklart härligt med två små barn! :)

Idag har vi myst hemma hos Maria och William som var lediga idag. Efter att jag hämtat Silas åkte vi till mina föräldrar en sväng då kusinerna oxå var där. Alltid skönt med lite avlastning med Silas som där jämt har fullt upp med annat än busa med mig och lillasyster.. Nu sover resten av familjen så jag borde göra detsamma. Imorgon väntar nya äventyr!

Inga kommentarer: