måndag, mars 05, 2012

Den senaste tiden

Min fina underbara prutt.

Jag tar så mycket bilder med mobilen och tänker att detta måste jag blogga om men så blir det bara - jahopp, aldrig tid. Livet går i ett och jag njuter verkligen av varje sekund. Vi hittar på massa saker varje vecka, stående punkter är babyrytmiken på tisdagar samt minst en träff med forna Ica-kollegorna/väninnorna/mammagänget. Jag har säkert sagt det innan men det är så underbart att vi är 4 som fått barn förra året och får vara mammalediga samtidigt nu, vilket privilegium! Och det bästa är ju såklart att jag bor i Gbg nu och vi kan hänga jämt!
Min gamla babymassagegrupp på Milias Bvc är oxå fin, vi är några som går på babyrytmiken ihop nu och ses även på promenader och fikaträffar. Det är så mysigt att lära känna fina nya bekantskaper som man aldrig träffat annars om våra vägar inte hade mötts genom våra bebisar. Milia har ett toppen tjejgäng att busa med och jag har ett toppen mammagäng att skvallra med :)

Jag försöker att även hinna träffa familjen någon gång i veckan. Min svägerska har ju Siri 2 månader som är ytterligare en att kunna döda tid med nu under mammaledigheten.
Och mitt bland alla mammaaktiviteter har jag min underbara Silas som ska aktiveras och vara tillsammans med. Han hämtas kl 14 och efter dagiset brukar vi ofta stanna till vid lekparken en sväng eller cykla runt i området här hemma eller bara vara hemma och slappa framför en film. Ibland åker vi till mormor och morfar för variation. Och kusiner försöker vi hinna träffa på helgerna medan man även vill träffa mina vänner samt hinna fixa praktiska saker i hemmet eller åka iväg och handla eller bara en utflykt till någon park. Som jag nämnde i början så njuter jag av varje sekund av mitt liv nu och slukar allt in i minnesbank jag kan gå tillbaka till om ett par år när jag ser tillbaka på min fina tid som mammaledig.. Jag måste alltså försöka prioritera att hinna blogga mer då det är underbart att ha livet samlat på ett ställe.

1 kommentar:

Malin sa...

Fast du fattas här hos oss.. Kom och hälsa på snart! Kram