tisdag, mars 20, 2012

Milia 6 månader <3

Idag fyller vårt minsta troll ett halvår. Hallå? Vart tog tiden vägen? Ett helt halvår sedan jag låg där med min fina nyfödda dotter på bröstet. Hon är så stor nu och har lärt sig så mycket. Hon greppar saker med perfekt precision, hon sitter utan stöd kortare stunder och vill jämt vara med där brorsan är, idolen! Hon underhåller sig även rätt bra själv om hon får skojiga saker stt undersöka och bita på.
Jag helammar fortfarande men vi har börjat introducera mat lite smått. Potatis och morot fungerar ibland. Frukter och gröt fungerar jämt. Smörgåsrån är oxå roligt att knapra på. Vatten ges från nappflaska för att öva på nappflasketekniken. Det går sådär och är än så länge mest lek. Jag tänkte börja ge lite välling på kvällarna snart och då hade det ju varit smidigt om hon kunde dricka ur nappflaska såklart.
Hon somnar oftast runt 20-21 för natten och sover till runt 01-02 inget jättelångt pass men jag hoppas sömnen blir bättre när hon börjar äta mer.
Imorgon är det halvårskontroll på Bvc och det ska bli spännande hur stor hon blivit och om läkaren godkänner henne, hehe.

Grattis fina Milia! Det är en glädje att ha dig i vår familj <3
kram från mamma, pappa och storebror.

1 kommentar:

Anne sa...

Googlade Milia och hamnade på din blogg! Min dotter heter också Milia, född i december 2010. Så roligt att hitta någon mer som heter det. Älskar namnet och din tjej ser precis ut som en liten Milia.