söndag, januari 06, 2008

flyttpackning

Denna helg har jag underhållit mig med flyttpackandets tecken. Tacksam för snäll mamma som hjälpt mig massa, både att fixa flyttkartonger och att röja i källaren samt hjälpa till med packning. Helt vansinnigt mtk skit man samlat på sig.. och ändå har jag bara bott i denna lägenhet i 2,5 år bara.. Massa skit jag o mamma bara slängde direkt. Vi packade redan 4 lådor med fulla med bara M:s saker. Han får fan höra av sig och ge respons så jag vet hur jag ska göra med alla hans skitsaker. Behöver ju tömma hela lägenheten på allt om jag ska hyra ut den i andra hand i februari sen. Någon som vill hyra?
Jag ska bli Stockholmare, känns väldigt knasigt, men otroligt spännande och jag orkar knappt vänta tills jag får börja på mitt nya jobb om 3 veckor. Ska bli en utmaning att fylla upp min bil med bara de nödvändigaste sakerna första helgen jag åker upp sen. Resten av sakerna får jag hämta lite pö om pö.
Åhh, det ska bli så kul! :) Jag tror det kan bli hur bra som helst. Jobb i city, "lägga" på lidingö. Låter lite klitschigt faktist.. hmpf.
Nä nu ska jag nog ta och packa ner alla mina tusen jackor, mössor/vantar/halsdukar och skor i lite lådor.. sen börja rensa i bokhyllan.. lovelyyy!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du skrivit lite mer här nu igen :) Hoppas du gör det när du flyttat till stora stan sen så att vi får veta hur det går med allt sen =)

Haft en bra helg annars?

kram

Mirja sa...

ja då har jag ju ännu mer anledning att hålla den uppdaterad! :) Jo helgen har varit bra, men mest packning dock. Vi får se till att ta en fika eller en spelkväll till innan jag flyttar! :) kramar

trams sa...

Du förstår väl hur himla avis jag är på dig?! Men snart kan vi ju ha lunchdejter *hoppas, hoppas* :)

Mirja sa...

JAAA :) Jag räknar med dig nu! Du kan ju inte svika mig! Säg till så fort du får nytt jobb så bjuder jag dig på braklunchdejt du aldrig glömmer! ;)