torsdag, januari 24, 2008

Hejdå ICA.

Imorgon slutar jag på jobbet och det känns jättekonstigt.. Har varit underbara 2 år och jag är så glad för alla underbara människor jag lärt känna. Hoppas verkligen att de jag vill hålla kontakten med, vill hålla kontakten med mig och inte bara glömmer mig när jag inte är kvar i Rollsbo längre. Som tur är ligger ju huvudkontoret i Solna och några åker dit ibland och samtidigt passar på att ta en fika med mig! :) Deal?
Har suttit och lärt upp min efterträdare en del nu och det känns tryggt. Så skönt att man delat med sig av sin kunskap till någon annan nu så man inte behöver oroa sig för det sen..
Ena stunden vill jag bara fälla lite tårar för allt fint jag kommer lämna ifrån mig här hemma, samtidigt som jag är vansinnigt uppspelt för allt nytt som väntar mig. Hoppas verkligen att det fortsätter att kännas så bra med mitt nya jobb som jag fått intrycket av och att jag lär känna många fina människor i Sthlm som jag kan börja hänga med.
Imorgon ska jag träffa Elin vars lägenhet jag ska hyra på Lidingö och få nycklarna. Har ju inte ens sett den vilket känns lite lagom knäppt. På kvällen är det tjejmiddag hos Heli. Hade ju gärna velat gå ut med andra vänner imon som en liten avslutning men känns ju smått hopplöst att kunna trycka in allt nu innan, så jag har helt enkelt bestämt mig för att komma hem ganska snart igen och träffa alla de jag inte kommer hinna träffa innan flytten.
Hoppas allt går smidigt med killen som ska hyra min lägenhet oxå. Han kommer på söndag, samma dag när jag sticker så överlämnar jag nycklarna o så. Effektivt.
Tänk va häftigt att få träffa Niklas varje dag nu och få umgås med honom på vardagarna så mkt jag vill. Jihuu!
Imon kommer han till mig för att hjälpa till med det sista här i gbg nu.. skönt, jag börjar nämligen bli riktigt trött på att packa..

4 kommentarer:

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

jag gråter Mirjo, jag kommer saknar dej såå mycket....snyft....

trams sa...

Lycka till med flytten och allt! Jag hoppas du kommer älska Stockholm lika mycket som jag gör. Och som jag nämnt ett antal gånger tidigare så hoppas jag att vi snart bor i samma stad och kan luncha ihop och allt sånt :) Kram!

Anonym sa...

Kommer sakna dig massor Mirjo :(( Men vi måste lova varandra att hålla kontakten. Du får inte glömma att logga in på msn om kvällarna.. och sen när du är här nere så MÅSTE vi träffas. Du kommer få det jättebra uppe i Stockholm... och nångång till våren kommer jag och bebisen upp och hälsar på dig. OK? :)

Mirja sa...

Karin: Kommer sakna dig oxå..
Trams: Sthlm har stor potential! Min magkänsla säger det kommer bli superbra! :)
Mario: Klart jag ska hänga på msn, har ju större anledning nu :) och så fort du fått bebis vill jag träffa er nästa gång jag är nere i gbg. Och en sthlm-weekend för dig och bebis måste vi fixa! :)
KRAM