måndag, januari 28, 2008

äntligen stockholm

Såja,nu har jag landat sådär lite efter första dagen på jobbet. Verkar superlovande! Alla var så snälla och omhändertagande. Blev glatt överaskad över en riktigt organiserad flera dagars upplärningsperiod också. Morgonen började med att min nya chef berättade lite mer ingående om företaget samt gav mig mig passerkort, jobbmobil mm. Sen satt jag och pillade lite med min mail och mobil. Så sött på min nya plats med värsta bunten visitkort, anteckningsböcker, blommor och en välkommenhälsning från "gänget" (antar det är de 4 andra produktionsledarna jag kommer jobba nära med). Efter lunch fick jag en presentation om tjänsten som 2 av de andra PL:en höll i. Mkt nytt men det kommer nog bli jättebra! :)
Efter jobbet åkte jag o mötte Niklas vid åhlens i stan och handlade lite småtjafs. Men så himla trött efter all infon på jobbet så vi åkte hem. Hämtade lite saker hemifrån Niklas och kom till min lägenhet för att röja lite (lägenheten var så skitig så jag grät igår) och fick börja med att skura rent hela toan och golven. Köket var oxå som ett slagfält, mat i kylen mm.. suck. (Störande då både jag o Niklas med min mammas hjälp rengjorde min lägenhet igår in i minsta detalj, allt för att lämna det så fint som möjligt). Kändes piss igår minst sagt.. Fast det värsta var ju att hon jag hyr av hade glömt att lämna överlåset till dörren igår så jag inte kom in. Helt otroligt. Fick ringa låssmed som fick öppna dörren.. tog 1,5 timmar extra att komma in.. som pricken över i:et fick ju jag oxå stå för hela kalaset på 1500kr. Helvete. Hon lovade dock att föra över pengarna på en gång.. Efter låsincidenten möttes man då av skitlägenheten.. aja.. Nu är den lite finare iaf efter att ha fixat ikväll. Kommer att leta efter nåt nytt snart tror jag.. Aja, nu vet ni lite mer om läget i storstan, måste ha lite kvällsmat nu, mackor och oboy (tror niklas redan börjat förbereda i köket) :)
Sköt om er alla där hemma, har redan hunnit sakna er..
We´ll keep in touch!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul att du fått ett så härligt välkomnande på det nya jobbet, trist bara att behöva städa ytterligare en lägenhet det första du gör du kommer till ditt nya "hem" när du redan städat din gamla lägenhet här i Gbg... konstigt att folk kan med att lämna det så smutsigt efter sig...!

Roligt att du uppdaterade din blogg så snart efter att du lämnat oss här i Götet!

Sköt om dig och hoppas du får en trevlig första vecka på det nya jobbet!

Kram Hanna

Anonym sa...

Hallå där! Ruskigt ruttet att jag missade din sista dag, hade ju velat lyckosparka ut dig från det stora röda ica :) (jag vet att jag inte skrev det versalt, snälla rapportera mig inte)

i övrigt rullar det på här nere i katalogstressen, men vi saknar vår attackpitbull :P

kram på dig från John och resten av femte!