tisdag, juli 22, 2008

somrigaste vädret


Åh vad vackert väder det är ute nu, och varit hela dagen. Jag o Niklas cyklade till havet efter jobbet och var där vid halv 6. Solen var fortf så jädra stark att det brände.. vi försökte bada lite men vattnet var så kallt att tårna nästan bedövades av kylan. Jag struntade i badandet sen och la mig för att läsa bok istället, Damernas detektivbyrå. Väldigt lättläst mysig bok.

Jag har kommit på att jag vill ha kompisar på besök hit nån helg. När kommer ni?! Bara att ringa och boka in sig för gratis kost och logi på Vattenvägen! Denna helgen är dock uppbokad för Niklas föräldrar, och helgen efter är jag i GBG :) Men i aug sen vilken helg som helst får ni komma!

Bestämt mig för en mäklare nu som ska få sälja min lägenhet i Göteborg i början på aug. Ska fixa lite småsaker (måla om hallen och sätta upp lister i alla rummen mm) och styla den lite inför fotograferingen! Ska bli roligt, åka till IKEA och köpa lite fina nya kökshanddukar, nån blomma och ljus :) och såklart ett fat med massa citroner! Hehe, eller blandad fruktskål blir bättre! Och godis i en liten skål på byrån i hallen för att välkomna alla spekulanter :) Färska örter oxå, hehe. Nä, nåt annat lite mer originellt måste jag komma på. Några tips?
Sen måste jag hinna träffa lite vänner oxå.. ska iaf ta ledigt både fredag och måndag så det blir en långhelg på västkusten! Åker hem med mamma och pappa från stockholm som kommer hem från finland nästa torsdag! perfekt, måste dock komma ihåg att boka en tågbiljett till stockholm igen..
Nu ska jag sätta mig och kolla någon rolig resa att boka i aug eller början på sep. Barcelona lutar det kanske åt..

Inga kommentarer: