söndag, juli 20, 2008

sanslöst


se vilka skönheter (ursäkta dåliga mobilbilden dock)! Efter lång tids jakt efter nya solisar hittade jag dom äntligen. I fredags gick jag förbi Sturegallerian och var egentliten ute efter ett par Marco Jacobs men så hittade jag istället dessa pilot Stella McCartneys som var en liten aning mindre och med mkt snyggare ton på glaset. Jag blev helt kär och prislappen hade ingen som helst betydelse, dom skulle hem, så var det bara!
Idag har det varit strålande sol... så vi cyklade bort till havet o solade och badade (Niklas badade bara iofs), och jag hade mina Stellas på mig (nästan) hela tiden. Vid ett svagt ögonblick tog jag av mig dom och skulle vända mig så råkade jag sätta mig på dom så att glaset lossnade! Helvete! Minns ni kanske detta med mina senaste brillor jag köpte? Fast det var en aningen värre, då jag var tvungen att beställa ett par nya linser. Med Stellas behöver jag bara lite hjälp med att få på linsen igen bara och räta ut ramen. Men helt otroligt i vilket fall att alltid bara efter några dar att jag köpt dyra solisar klantar jag arslet av mig och förstör dom? Jag som aldrig brukar klanta mig med annat i vanliga fall (förutom med arabia muminglasen jag råkat krossa 2 st inom loppet på ett par veckor så att vi fick åka på jakt efter nya under vår finlandstripp och vi lyckades faktist) och tycker till o med att jag är rätt ordningssam med mina saker.

Nä, nu har jag fått beklaga mig lite, ska rosta lite rotsaker i ugnen nu med massa örter och olja samt steka oss lax till. mums! Sen ska vi byta ut våra mjuka gamla madrasser till nya vi köpte igår, madrassernas rolls royce säger jag bara. De är så tjocka att sängen kommer att höjas upp med ett par decimeter, jag hade kanske nästan behövt en liten stege för att ta mig upp :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

aj då, stackars glasögonen... köpte också solglasögon idag. Från Pilgrim, på jätte rea. kostade 200, hade varit 1598 från början :-)
Finland verkar ha varit lugnt och mysigt om man ser på dina bilder! Vill också åka bort snart..
Gbg besök planerat?
Annars?
Kram

Mirja sa...

Finland var verkligen lugnt o mysig, ingen stress iaf. Mellan 1-4 aug befinner jag mig gbg. Du kan komma o hjälpa mig att måla o homestyla lite i min lgh så bjuder jag på fika o mat :) lägger ut lägenheten på hemnet veckan efter sen! Annars är allt bra förutom att jag inte tycker det är så kul att jobba när alla andra har semester och solen skiner. Jag ringer nån kväll! kram