tisdag, juli 31, 2007

paskat

Det var väl helt otroligt igår. Lyckades repa mina fina nya solglasögon efter 4 dar igår! suck. Halleluja så ledsen och irriterad jag blev när jag insåg hur det gått. J ag och Niklas inne i stan o kollade. Vi gick in i en affär och jag slängde ner brillorna i ytterfacket så länge (utan vetskap om att i samma tomma fack fanns min nagelfil(!) ). Tog på min brillorna utan något ont anandes på vägen hem sen.. Niklas fick en skum blick, stirrade på mig, mina ögon/solisarna. Han kom närmare för att beskåda.. shit, varningsklockor började ringa i min hjärna.. jag tog av mig solglasögonen och såg förskräckt vad som hänt. Tur att jag satt ner på en bänk för annars benen vikt sig. Vilket hugg mot bröstkorgen! Blev helt matt och kunde inte släppa blicken från dom. Kände hur tårarna började rinna nerför kinderna och jag kände mig som världens loser. Jag hade ju dyrt och heligt lovat mig själv att ta hand om dessa fina Raybans nu. Fan vilken idiot! Lägga ner glasögonen i samma fack med en nagelfil?! Jag fick inga ord ur mig, satt där som ett fån utan att Niklas fick någon kontakt med mig. Jag är ju knäpp! Tur nog kunde jag beställa nya linser till bågarna på direkten. Dom kommer om en vecka. Ska passa på att repa på dom massor nu så jag inte behöver repa på dom nya sen. Kändes helt ruttet att reagera så starkt på något så meningslöst eg.. Men det hjälpte med en lejonet&björnen glass ute i solen sen. Tack hjärtat.

2 kommentarer:

Anonym sa...

ett sammansatt ord: GLASÖGONFORDRAL!!!!!! stackars mirja....kram

Anonym sa...

oj...felstavat också...du fattar nog iallafall...