lördag, augusti 23, 2008

snart

Inte många timmar kvar tills vi åker nu, rättare sagt 13 timmar tills vi ska bege oss hemifrån (kl 5 imonbitti, uih). Flyger går 7:30 så vi är framme rätt tidigt i Barcelona imon. Himla bra för då hinner vi göra massa saker där imon med, dock är det mesta stängt imon men jag har planerat in lite sol och bad samt shopping på Marimagnum (shoppingvaruhus vid hamnen, enda som har söndagsöppet där tydligen). inte ens El Corte Ingles (för övrigt den största i spanien med 10 våningar) har öppet på söndagarna.. Vi kommer att bo precis vid Paseo de Grazia och El Diagnonal, gatan som korsar Platza de Catalunas, och har massa häftiga affärer.. Zara Home måste jag komma ihåg att kika in i. Åh. Läste att det ingår adsl-uppkoppling och jag blir jädra sugen på att ta med min dator nu (hade tänkt att det var lite bökigt att bära med den annars), får se hur jag gör... isf uppdaterar jag här även under veckan. Det hade väl varit skojs?
Borde börja packa snart också, har tagit fram en resväska och plockar ut lite sommarkläder hittils, så det kommer ju att gå fort. Jippii, bara massa kjolar, klänningar och linnen ska jag gå runt i. :)
Nu innan jag tar tag i packningen ska jag och Niklas svänga ihop en kantarellpaj och andra tillbehör (baguetter, tomatsalsa, guacamole, brieost.. mums) till vår lilla kräftskiva ikväll. Gah, gott, jag ÄLSKAR kräftor!


Några bilder på hotellen där vi ska bo, Evenia Rossello.
(bilder lånat från booking.com)

Inga kommentarer: