söndag, november 16, 2008

fotomässa

Idag har jag och Niklas roat oss på Fotomässan i Älvsjö. Vi fokuserade främst på seminarier. Första seminariet höll Göran Segeholm i - Vinnande bilder-tre sätt att nå fram med fotografi. Mkt inspirerande och både jag och Niklas gav det klart godkänt. Seminarie 2 med Fredrik Johanesson - Upptäck vad du kan göra med dina bilder! Helt hopplös seminariehållare och väldigt virrigt, nivån var upp och ner och vi gav upp efter halva seminariet. Antagligen någon demo-snubbe från Adobe som blivit tvingad dit idag. Sista seminariet var med Mattias Karlsson från moderskeppet.se - Systemkamerans Rawbilder i datorn. Den gillade jag skarpt. Jag har ju ganska nyligen börjat fota i RAW och jag blev ännu mer inspirerad av att leka med det nu. Så vi hade saker att underhölla oss med där hela dagen. Vi gick även runt och kollade på fotoutställningen där vilket var en väldigt fin en. Kunde heller inte motstå ett kanonerbjudande på prenumeration av Digital Foto där man även fick med boken Digitalfotografi - Lär dig yrkesfotografernas hemligheter, del2. Del 1 har jag redan och jag älskar den boken! Fick redan på plats med mig boken samt första tidningen av Digital Fotografi. Åh, det ska jag snart lägga mig snart i sängen och läsa i.. Perfekt. Blev dock ännu mer sugen på att inhandla nåt nytt objektiv. Blir nog så till att köpa en till julklapp till mig själv. :)

I övrigt har min helg varit himla bra. Fick besök av käraste Jennivännen i fredags efter jobbet och vi träffades i stan för att sedan åka hemåt till mig för middag samt chill-kväll med idol och film. Igår, lördags, tog vi tåget ner till Farsta för att säga hej till Marita och ny bebis. Var jättekul verkligen, vi fick hålla i den minsta bebisen jag sett (han föddes för 2 veckor sen men skulle egentligen inte fötts förräns om 2 veckor varav han eg är minus 2 veckor fortfarande). Shit va liten och hjälplös.. men söt var han ändå.. såklart! :) Vi hade en enda tid att passa på hela dagen och det var Jennis tåg som skulle tillbaka till gbg igår kl 18:10. Vi tog god tid på oss från Farsta så vi skulle hinna.. men givetvis lyckades vi först ta pendeln åt fel håll i 10 minuter innan vi började ana oråd och hoppade sen i panik av för att ta tåget tillbaka åt sthlm C- rätta hållet. Vi var coollugna och helt (?) övertygade om att hon skulle hinna. 18:06 var vi framme på tågstationen och 18:09 var jenni utanför sitt tåg som i samma sekund började rulla bor från perrongen! Ojdå! Aja, vi tänkte att hon ju bara får boka tåget hem senare på kvällen men enda problemet var att det var sista tåget för den kvällen.. hihi.. (sorry Jenni) Det var bara att boka tåget tills imorse istället och åka snällt tillbaka med mig och sova ännu en natt hos oss. :) Hoppas det ändå var helt okej lösning, jag tyckte det var trevlig med besök en kväll till! Vi tog en drink för att varva ner oss lite för att sen se söta filmen Gremlings som varken jag eller Jenni sett. Det var tydligen en klassiker som alla ska ha sett. Har alla ni sett? Gizmo var så söt så söt.

Nu är dock min helg slut och jag börjar bli lite seg.. hoppas jag orkar läsa lite i min nya bok och tidning iaf. Love!

1 kommentar:

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

Japp, jag har sett den ! Jättesöt! hihi...otur att hon missade tåget...finns det verkligen fler av mej?? ;) Sist till Sthlm hade jag 3 min tillgodo och hem hade jag 8 min tillgodo...typiskt att man alltid ska vara så sent ute!