onsdag, november 12, 2008

vardagen i november

Det är redan andra veckan i november. Tiden bara rusar så att man knappt hänger med. Det rullar med jobb, mysiga hemmakvällar med goda vardagsmiddagar och film blandat med helger där man får passa på att strosa runt lite ute och njuta av solen som man annars inte ser på vardagarna. Vi går på husvisningar när vi ser nåt intressant, men det är sällan de objekten med Det som dyker upp. Vi har iaf fått en klarare bild av vad vi letar efter samt ungefär var i stockholmsområdet vi kan tänka oss.. söder om stan gillar vi, Enskede, Älvsjö, Liljeholmen, Tyresö, Nacka, Huddinge etc.. Vi fixar med vår lägenhet i Brevik så länge.. trivs bra förutom att Lidingöbanan är tröttsam.. Julplanerna är ungefärligt satta och jag ser fram emot en längre ledighet jag tänker spendera delvis med Niklas i gbg samt egentid sen med vännerna man annars inte hinner träffa så mkt över en kort helg. Livet är lyckligt just nu och med fina framtidsplaner.

För övrigt börjar jag redan sakna hösten, ljuset, färgerna, promenaderna till vattnet nedanför oss här (se bild) dit vi brukade gå en sväng på kvällarna för att bara njuta av kvällsolen och titta på båtarna. Jag är så lyckig av att ha havet bara en 5 minuters gångväg hemifrån, på sommaren var det fantastiskt, den har även en viss charm på vintern (även fast jag alltför ofta glömmer bort det).

Inga kommentarer: