tisdag, augusti 15, 2006

2 år

2 år igår har jag och Martin varit förlovade. Tiden har gått grymt fort. Minns fortfarande kvällen som igår, på Gotland, i Fide.. och personalfesten efteråt med massa karaoke och öl ändå in på morgontimmarna och dagen efter orkade ingen upp och jobba...
Vi pratade lite om blivande bröllopet igår... myys. Inget datum bestämt men däremot att det hade varit roligt inom ett år. Fast jag tycker det är lite läskigt att tänka på det ändå... så vuxet... jag har inte ens någon bild på hur jag vill mitt bröllop ska se ut.. bara hur blombuketten ska se ut. Och att det ska vara en stor rosett där bak på klänningen.. och en tryffeltårta med jordgubbar på såklart.
I helgen var vi på spontanbesök i skåne. Vi överraskade Martins mor på hennes födelsedag. Hon blev otroligt rörd och glad såklart :) På lördagen var även Martins kusin där med familj och Martins bror och hans nya tjej. Sjukt rolig kväll. Mkt tack vare vädret, kusinens sjukt galne man och smågrabbarna (kusinbarnen). På lördagmorgonen var jag och Martin på Malmötripp. Åkte runt lite och tittade på gamla ställena. Fick plötsligt en stickande saknad på livet jag levde i malmö för några år sedan och alla folken, galna festerna och till o med skolan.. Mest saknade jag min underbara lägenhet i Carolicity med utsikt på sankt petrikyrkan och gågatan som var precis utanför dörren.. Det var lyxigt att bo så centralt. Saknar dock även lägenheten jag och Ella delade på i slottstaden med närheten till havet och parken. Var även lite nostalgiskt att köra förbi min första egna lägenhet (rum i korridoren) i malmö. Jag var bara 19 år då jag flyttade ner... helt själv, utan att känna någon eller något.
Nästa helg blir det skåne igen. På torsdagmorgon åker vi ner till Bjärred och hämtar upp martins broder och åker ner över bron till köpenhamn. Vi ska fira systern Anna. Mer om detta efter helgen sen. Men jag längtar ruskigt mkt redan, bara 1 dag kvar att jobba nu innan det.
Och NU ska jag åka hem för denna dag! Nice.

1 kommentar:

Linnéa sa...

ååå vad mysigt det låter med ditt malmö-boende. jag flyttade ner när jag var 20 och kände ingen. men jag fick jobb och vänner och allt blev bara så bra!!!