måndag, augusti 21, 2006

HAASTE

Haaste suomesta mutta kirjoitan ruotsiksi (suomalaiset lukijani toivottavasti osaavat paremmin ruotsia mitä päinvastoin). Here we go!

Utmaning från Yllätystyttö.
En lista på låtar som ger mig styrka och ge mig ork att kämpa och hålla igång.


Lurigt och mycket tankearbete.. men jag ska försöka formulera mig även varför dessa låtar har en betydelse..

  1. Paula Abdul – Straight Up (en mkt uppiggande och effektiv förfestmusik).
  2. Doris – Did you give the world some love today baby (sötaste och finaste låten så att allt blir bra igen, vackert och otroligt magnifikt).
  3. Jenny Wilson – Let my shoes lead me forward.
  4. Eskobar – Angels (eskobar var en av mina stora favoriter under malmötiden och fortfarande kan jag bara få ett enormt sug efter deras vackra melankoliska musik som har en lugnande effekt, min tentapluggmusik).
  5. Allt med Håkan (Hellström). Jag är en av hans stora fans. Låtarna utstrålar så mkt energi att man inte kan gå oberörd förbi..

Utmaningen går vidare..
Linnéa, Anna-Karin och självklart du som känner dig manad.. Ni är utmanade!

Inga kommentarer: