fredag, september 01, 2006

Hur hände detta?!!!

Kollade nyss internetbanken, 1 september 2006. Första dagen på en ny månad.
Mirja har ynka 146 kr kvar på kontot! Hellou? Fattar fattar ingenting, men när jag kollade igenom allt så var det faktist mina räkningar. Tänk er alla världens räkningar, ALLA har jag fått förra månaden. kvartalsräkning från csn, elabonnemang, vägskatter, bilförsäkring, sluträkningen från gamla mobilabonnemanget, hyran som vanligt då, pass, superhög comhemräkningn (vi beställde säsongskort mm förra månaden), avbetalningen på brillorna, skitbensinräkningen (varför var jag tvungen att få jobb i kungälv och pendla 5 mil om dagen?). Fan vad bajs. Det är ju inte så att jag lever med en fattigmans lön direkt (även om den inte är närheten av så bra jag eg är värd..) och ändå kan sånt här hända! okej, fast nu har jag iofs betalt en del av martins räkningar oxå.
Får helt enkelt avboka klipptiden på måndag och skita i att shoppa denna månaden (jag som inte hann köpa mig något alls med lönen vi fick i för en vecka sen). FAN FAN FAN.
Det "roliga" är att jag är mer fattig nu med en 100 % lön än då när jag levde med CSN´s 6900 per månad. Helt galet! Usch vad arg jag är!
Vi som ska till skagen med jobbet imon...
...jag måste få tag på pengar!!! dämn!

Inga kommentarer: