söndag, januari 14, 2007

dagen är fin men blåsig.

Idag är den sån storm att jag höll på att blåsa med när jag gick till bilen... men jag gillar blåst av nån konstig anledning. Och så har det varit soligt och fint. Varit hos mamsen idag. Hon var så snäll o förstående. Hon höll med om att jag gjort rätt när jag berättade om varför det blivit slut och om alla mina funderingar. Hon är nog den som förstår det allra mest.. så skönt att hon vet nu.. en bror vet oxå nu men inte den andra.. måste berätta snart för honom med. Men han kommer vara den som kommer ifrågasätta det mest. Han tyckte om Martin. Det gjorde min övriga familj med men de accepterade direkt när jag berättade och kom inte med massa jobbiga varför-frågor och om det verkligen var rätt beslut..
Jag är övertygad om att det var rätt det som skedde och jag mår verkligen BRA nu. Känns som en stor sten som släppt och att jag kan andas ända från magen igen.. phiu. Jag är lyckligare utan Martin. Jag älskar honom fortfarande otroligt mycket och han kommer alltid betyda jättemkt för mig.. men vi kan inte vara ihop.
Igår träffade jag Jenni över en fika och det var så skönt att berätta för henne med. Och sen åkte jag till Stina och vi pratade om allt som hänt. Jag har verkligen de finaste kompisarna i världen, på riktigt. Men samtidigt har jag insett vilka som verkligen betyder något för mig och vilka som bryr sig. En fnuttig mening om att "jag finns här om du behöver prata" är ett starkt bevis nog. Ett stort kollektivt kram till Jenni/Stina/Ante/Karin/Mario/Liselott/Elin/Ann-Sofi/Veronica (de som jag fått älta mina tankar med). Hoppas jag inte glömt någon. Min familj såklart! JÄTTEKRAM.
Jag känner att jag mår bra, och jag kommer må ännu bättre. Och jag är stark. Stark på riktigt! Klok! Jag är så glad att jag är jag (utan att mena det egocentriskt på nåt sätt). Jag trivs och tycker om mig och vet att jag är en bra tjej. Som kan handskas vuxet och ta svåra beslut utan att dra på det. Jag skulle aldrig låta någon trampa mig på tårna eller låta mig utnyttjas eller acceptera saker som jag inte mår bra av.
Stor kram till mig själv!


Inga kommentarer: