tisdag, januari 30, 2007

hej

jag vet jag vet, jag är dålig på att uppdatera. Händer så mkt i mitt liv att jag har svårt att ha tid att hinna komma ihåg allt o skriva ner.
Rolig krönika till att börja med.. Läs! Kunde bara inte låta bli att le... och känna igen mig.. Skickade nyss länken till kollegan mitt emot mig här.. vi kom fram till att krönikan är klockren.
Ja, hmm, vad har hänt sen sist förresten.. inte så mkt tror jag.. jag har börjat planera om i min lägenhet.. nu ska det vitas ner så mkt som möjligt. Vita mattor, vitt köksinredning, vita gardiner... o sen lite färg som är kvar.. min röda soffa o så! Kanske borde göra nåt radikalt o göra hela hallen vit oxå! eller ljusrosa... ååh. Vitt och ljusrosa?! jeee! bort med det tunga olivgröna.. tål o tänkas på. Har iaf bokat upp mina bröder någon helg i vår att hjälpa mig att byta till en ekbänkskiva i köket och kakla om.. vill ha ljusturkost eller ljusrosa kakel.
Jag har kommit på en dålig ovana. Jag älskar punkter.. såhär! Gärna 2 punkter efter varje nytt påstående! hmm..
Och sen om mitt tillstånd i övrigt. Lycklig plus. Jag mår skitbra och bara njuter av friheten nu.. Jag kanske ändå är en singeltjej på riktigt? Min bästa tid i livet var ju nästan singelperioden i malmö/spanien och sen lugnade det ju ner sig radikalt i förhållandet.. det var oxå mysigt, o bra på ett helt annat sätt. Tryggheten o så.. men jag tror jag e för rastlös för sånt förhållande. Jag behöver mer action/resor/drama/passionerad kärlek. Undrar om det finns en kille som kan ge mig all den friheten men ändå tryggheten i en vardag? Får leva och se, göra det bästa av varje dag.. och hittar jag något på vägen är det bara en trevlig bonus.
Har iaf börjat spara pengar till en rundresa.. 6 veckor i höst/vinter. Just nu lutar det åt att jag ska ta en ryggsäck och åka helt själv. Fatta vad coolt. Det känns som en mirjagrejj att göra.
Nu måste jag göra lite nytta igen och sluta drömma..
Ciao bellos!

1 kommentar:

Linnéa sa...

skönt att du mår bra! det låter verkligen som du njuter och tar vara på din singeltid..:)