söndag, maj 06, 2007

helgen slut

Återigen är helgen i sin ända.. Lugn helg. Inte alls mkt som hänt. Fredags var jag bara hemma.. Igår hade jag tvättid mellan 12 och 16. Mamma kom oxå och tvättade ett täcke. Mellan maskinerna rotade vi lite i källaren o slängde huuuur mkt skit som helst. Undrar om M vill behålla sina saker han har där.. aja, där är dom fortf. Han får höra av sig om dom. Har ändå börjat slänga en del av hans saker.. orkar inte ha massa skit här. Jättefint i källaren nu iaf, hittade massa saker där som jag glömt. Efter källaren fixade jag våffelfika åt mamsen och hon hittade direkt på saker att putsa och pula med i min lägenhet. Denna gången fixade hon fläktfiltret.. Vid 17 tiden när all tvätt var uppe i lägenheten igen tog jag mig till Annu. Mysigt att träffa henne ju. Vi gör det alldeles för sällan. Vi pratade o pratade och pratade.. sen lagade vi mat, åt och sen blev vi så sjukt mätta att vi landade på soffan framför en muminfilm.. Nostalgi.. mumin på finska.. jee! Efter 2 avsnitt fixade vi till en hallon/äpple/jordgubbssmulpaj som gräddades under avsnitt 3. Sen frossade vi och kollade på ytterligare 3 avsnitt.. mysig kväll! Sen fick jag hem 69 eyes nya platta samt apulantas nya.. Riktigt bra skivor!
Idag har jag inte gjort nåt vettigt, storhandlat bara och inventerat skafferiet.. och pratat med fina N... saknar.
Ciao bellos!
Det här är min nya kompis Jorma, vi myste i soffan hos Annu igår.
Jorma är fin och mjuk och vi kommer bra överens.. inte en endaste plutt bajs fick jag på mig.. jee!

2 kommentarer:

trams sa...

lycka till idag :)

Mirja sa...

Tack! :) Himla spännande! *vill ha*