fredag, november 27, 2009

återkontroll på mvc

Idag åkte jag och Silas på återbesök hos min barnmorska på mödravårdscentralen. Det var roligt att visa upp henne vem som gömt sig och sparkat i min mage under hela graviditeten. Hon frågade hur det hade gått med förlossningen, hur vi mådde samt undersökte mig, allt var fullt läkt nu! Gött! Efter det tog vi bussen till Lidingö centrum en sväng och lämnade tillbaka en kofta på HM som jag köpte tidigare i veckan, sen köpte jag en annan snyggare på Lindex :)
För övrigt har vi inte gjort så mycket mer i eftermiddag. Förutom att Silas lyckades både bajsa ner sig själv samt även kissa sig själv i ansiktet när vi bytte på honom. Tyckte lite synd om honom och hoppas han inte fick alltför mycket kiss i munnen (han skrek under incidentens gång och risken att kiss hamnat även i munnen är rätt stor). Sen avslutade han med en till kissomgång och då var det badrumsmattan som var offret. Anledningen till att jag inte lyckades stoppa kisseriet med tvättlapp eller handduk i tid var att jag under både gångerna skulle ta fram nya rena kläder till honom. Suck. Men sen efter det och lite amning hade jag en glad liten bebis så vi passade på att youtuba och sjunga lite barnsånger vi hittade
texter till på nätet! Jätteroligt då jag kom ihåg nästan alla sånger vi hittade!
Ikväll är det fredagsmys med pappa. Middag blir potatis och purjolökssoppa, sen chips med dip och godis framför Idol. Nice!

Inga kommentarer: