onsdag, november 18, 2009

regn regn

Igårkväll lämnade jag för första gången Silas ifrån mig i 3 timmar. Jag åkte iväg på ett smyckesparty i stan (tack för en trevlig tillställning Marit) och var väldigt nervös hur Silas och Niklas skulle klara sig hemma. Men det hade gått superbra, Silas hade ätit ur nappflaska och däckat direkt efteråt (antagligen en matschock då han vid flaskmatning fått i sig mer mat lättare under kortare tid än vid amning) och sen hade Niklas haft en sovande bebis mesta tiden, han sov även när jag kom hem och sov en timme till. Oj vad jag hann sakna honom under den korta tiden hemifrån..

Idag var jag och Silas på första föräldragruppen på BVC (idag snackade vi om upplevelserna kring våra förlossningar). Vi var 11 mammor med bebisar, alla boendes på södra delen av ön. Perfekt med nya bekantskaper för kommande vagnpromenader. Vi ska inviga promenaderna på Långängen redan nästa tisdag. Det verkade iaf vara ett trevligt gäng tjejer/mammor.



Finns det något sötare än dessa 5-veckors fötter?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Blev det några inköp igår hos Marit? Synd att jag inte kunde komma.

Kommer du och hälsar på imorgon?

Maria

Mirja sa...

Jag köpte 2st armband. Jättesöta! Jo jag tänkte komma upp en sväng imon eftermiddag, vid 13-14 nåt kanske. Hoppas inte alls sitter i möten bara :) Ses imon!

Therese sa...

Vilken ooootroligt fin bild på dig och Silas högst upp =)