måndag, maj 10, 2010

bus-tisdag

Ja idag har det verkligen varit bus hela dagen, kanske en försmak på vad som komma skall? Morgonen började med att Silas nästan ramlade ur sängen genom att hasa sig ända ner till fotändan, jättefort gick det och jättelycklig var han över sin nya bedrift, samtidigt som mamma och pappa blev lite smått shockade över de nya konsterna och måste nu komma ihåg att palla upp med extra kuddar. Och senare på förmiddagen la jag Silas på sin lekmatta i vardagsrummet medans jag gick och sminkade mig lite och bytte om, för att sen några minuter senare se att Silas ålat sig (eller iaf på nåt sätt förflyttat sig) halvvägs mot bokhyllan och knaprade på en sladd, tur att det inte var någon sladd han kunde dragit i och vält ner något över sig (VI MÅSTE BARNSÄKRA NU!). Sen fortsatte han att göra massa armhävningar, och lyfta upp rumpan, och öva på krypställningen, HUA! Redan?! Jätteglad har han varit idag, antagligen över att ha lyckats komma på att man faktiskt på något sätt kan RÖRA SIG!
Sen gick vi en promenad till öppna förskolan för att av-aktivera Silas lite. Där fortsatte han att öva på krypställningen, han tittade på alla stora barnen och var ganska lugn faktiskt (överväldigad av allt de stora barnen kunde antagligen), sen spelade han ett jäkla massa marackas under sångstunden! Vilken speleman! Han slocknade som en stock i vagnen hemåt sen, inte konstigt! Ikväll har jag och Niklas inte riktigt vågat lämna Silas utan tillsyn, han har varit helt uppe i varv, hoppat och skrattat! Jag tänkte att ett bad kan trötta ut honom lite, shit vilken vattenfest, han sprattlade så att hela badrummet blev blött! Som "grande finale" la han sig till rätta i sköna vattnet, slappnade av och gäspade samtidigt som han släppte på trycket där bak och tryckte ut 3 rejäla bajskorvar i vattnet (glömde jag nämna att jag satt i badkaret med honom och fick bajset rakt på benet?)! Yäk! VILKEN DAG! Tur att han i alla fall efter många om och men sover nu, för mamma är HELT SLUT! Gäsp!


Jag kan själv! (Eller inte!)

2 kommentarer:

Eskimo sa...

Stora steg :D Underbart!

jeanette sa...

ha ha underbart ;-) Minns mycket väl när man fick sånna trevliga överaskningar i badet med de större barnen. Melvin har inte lyckats ännu ;-)
Vad duktig han är som tar sig frammåt, det gör inte Melvin ännu..