söndag, augusti 01, 2010

hemma bra

Nu är vi hemma igen efter en två veckor lång Finlanssemester där resans mål var landet uppe i Puolanka och Suolijärvi. Vi har haft det underbart. Vi stannade en natt på vägen upp till landet, i Vasa. På hemvägen stannade vi i Kokkola, Pori och Turku. Turku är min absoluta favoritstad i Finland (av de jag sett iaf), så mysigt med alla broarna och ån som går runt hela stan, även stora torget mitt i stan är en pärla, stadens hjärta kallas den också. Vi sov över på Scandic mitt på gågatan och hade en perfekt bas till våra promenader i stan. Igårmorse kom vi alltså hem igen, färjan var framme redan kl 6:15 så igår var en lite mör dag då vi mest låg i soffan och degade. Silas var dock lika pigg som vanligt och höll låda och underhöll oss med sina konster.
Jag skriver mer om Finlandsresan och visar fler bilder i veckan. Tills dess får ni hålla till godo med dessa.





Inga kommentarer: