måndag, augusti 16, 2010

måndagen den fina

Imorse fick jag besök av Marit med fina gravidmagen, jag bjöd på scones med tillbehör. Jag gör scones alldeles för sällan. Sen när hon behövde kila in till stan matade jag Silas och begav mig mot Lidingö C där jag hade en lunchdejt med Therese från mammagruppen och hennes sötis Evangeline (som tjusigt nog delar födelsedag med S), söt som socker och lika busig som Silas så vi bestämde en lekdejt så de får busa och leka lite ihop istället att bara sitta i vagnen o ha tråkigt i centrum :) Gick även förbi arbetsförmedlingen på vägen hem och skrev in mig, trista saker men det behöver ju göras. För att muntra upp mig själv ringde jag Niklas och bad honom köpa med sig en Kitchen Aid köksmaskin till mig i stan på vägen hem. Det finns ute ett vääldigt bra erbjudande på Kitchen Aid just nu och eftersom jag trånat efter en sån maskin i så herrans massa år nu så kändes det som att det var läge nu. En chockrosa fick det bli. SÅÅ jäkla snygg på diskbänken nu och jag kan inte låta bli att gå in i köket och kika på den då och då. Funderar på vad jag ska baka i den under premiärbaket, lutar åt kanelbullar. Mums vad gott!

Inga kommentarer: