lördag, januari 15, 2011

att jobba

Ja ni, en del av er kanske är nyfikna på att höra hur min första riktiga vecka på jobbet varit. Det har varit omtumlande, lärorikt, intressant, roligt, jobbigt, ja en hel drös med känslor. Det enda jobbiga dock har varit att vara borta från Silas om dagarna. Men eftersom det har varit så mycket att sätta sig in i och massa jobb som jag redan blivit inkastad i har jag som tur är inte haft tid att längta hem så mycket. Och Silas har ju haft kalaskul med pappa här hemma. Jag har iallafall fått ett riktigt bra första intryck från jobbet och känner att jag kommer trivas kanon. Roliga och hjälpsamma kollegor, roliga kunder samt inspirerande miljö. Jag gillar mitt egna lilla krypin på jobbet, en fönsterplats på fjärde våningen där man kan blicka ut över takåsarna. Jag har även fått en sprillans ny MacBook Pro som jobbdator, inte mig emot! :)
Jag tyckte det var helt lagom med att börja med en tredagars första jobbvecka. Jag var verkligen helt kaputt igårkväll när jag kom hem, somnade till Let´s dance som knappt hunnit börja. Och sen fick jag sova ut till ända kl 9:30 idag så nu är jag piggare igen. Ikväll blir det middag ute på söder, på restaurang Koh Phangan, vi blir ett gäng som ska fira två 30-åringar! Kul kul, så det blir att chilla hemma idag för att orka bege sig ut ikväll. Så jäkla skit att vi måste ta med Silas då vi inte har några barnvakter här! Bajs! Aja, blir en tidig kväll för oss iaf då vi får bege oss hemåt direkt efter middagen..

Hoppas ni alla får en trevlig lördagkväll!

1 kommentar:

Eskimo sa...

En mycket stor anledning till att flytta till Göteborg, här finns MASSA barnvakter!