torsdag, januari 06, 2011

trettondagen

Idag, på denna röda helgdag, har vi haft det himla mysigt. Började dock morgonen med att städa bort julprylarna (dock lät vi stjärnan i sovrumsfönstret hänga kvar ett tag till för den är alldeles för fin för att tas ner redan). Sen fick vi ett städryck som ganska snabbt förvandlades till mycket passivt soffahäng när Silas väl somnade för en tupplur. Niklas spelade tevespel och jag läste senaste mama-tidning. Men på eftermiddagen fick vi akut ångest att bara sitta inne och klädde på oss för en pulkatur med Silas. Jag hämtade även ut mitt paket från zoovillage.se där jag beställt himla fina saker (en sveaklänning samt en Odd Molly tunika). Sen var nästan klockan 16 då vi skulle få besök så jag fick sätta på ett kol för att börja laga wok som vi tänke bjuda våra gäster Fredrik, Malin och Ella på. Därefter var det himla trevliga timmar med kul sällskap. Ella och Silas stökade runt medans vi vuxna åt, fikande och bara snicksnackade. När Ella o CO åkte fick Silas sin kvällsvälling och slocknade ganska på momangen. Jag och Niklas tog fram lite snacks och satte oss i soffan för att kika in filmen Inception. Bra film tror jag, har inte riktigt bestämt mig vad jag tycker om den än. Den var en aningens rörig kan jag nog tycka. Men tror det är en film man måste se en gång till för att uppskatta och förstå fullt ut. Och nu sitter vi här, vid varsin dator och är sådär överdrivet osociala. Men vi har bara satt datatid en stund för att sen ska vi lägga oss för att vakna pigga och utvilade för en Barkarby-utflykt imorgon med lite shopping och IKEA på schemat. God natt!

1 kommentar:

Malin sa...

Tack själva! Det är alltid mysigt att träffa er! Kram