torsdag, januari 20, 2011

ledig torsdag

Idag hade jag min lediga dag eftersom jag har 2 möten jag måste in på imon på jobbet och tänkte då att det är smidigare att vara ledig idag och jobba hela dagen imon. Så eftersom Silas nu är 15 månader samt behöver vägas och mätas så passade jag på att åka till BVC på deras torsdags drop in. Nu har han passerat 10 kilos gränsen med knapp marginal på +60 gram, 10060 g alltså. Jag tippade på 10,5 kg och Niklas på 11 kg. HAHA, vilka losers vi är på att gissa! Han kan även stoltsera med 78 cm över marken. Följer sin längdkurva på pricken, dock var vikten lite under hans kurva men det är iaf inte för att han inte skulle äta ordentligt (han äter nämligen som en häst) utan det måste bero på att han STÄNDIGT är i farten, river ner hemmet, springer, klättrar.. phiu! Nästa bvc-besök blir i april då det är 1,5 årskontroll. Luskade redan lite vad det är som helst ska kunnas då, 8 ord, förstå befallningar, peka ut några kroppsdelar samt bygga med klossar. Orden han hittils kan är: dä (=där), titta, tittut, ääti (mamma på finska), mamma, pappa och lampa (ev kan han boll och ärta,vilka låter mer som booo och äta, eller kan det vara så att han säger äta helt enkelt, vet inte riktigt). Sen kan han peka ut en del saker också om man frågar honom. Så han förstår nog en del nu, både finska och svenska! :) Coolt! Bara han nu lär sig peka ut lite kroppdelar så tar vi hem det! Näsa kan han iofs peka ut redan nu, och just ja maha (mage på finska) och napa (navel) också. Shit, han skulle ju fixa kontrollen redan nu! :D


Busen zappandes mellan tevekanalerna vid väntan på välling och pyjamas nyss.

1 kommentar:

Eskimo sa...

Klart han kan, han är en smart unge :) Och en himlans fin sådan också ^^