söndag, mars 25, 2007

helgen v12

Hej. Suck vad intensivt det varit hela helgen.. idag har jag inte mått bra, jag har varit trött, illamående och haft ont i huvudet. Jag skyller rakt av på Marias Ouzo hon gick o bjöd på hela gårkvällen.. festen va trevlig. Massa folk i vimlet sen inne i stan oxå!
Annars denna helg.. hmm.. Ikea i fredags. Åhh så mkt fint jag hittade..
gardiner, stolsdynor, stor zink-lykta, gardinstänger, skärbräda, blockljus, verktygsset (Martin tog ju med sig alla verktygen så jag har inte ens ens hammare hemma nu), tekoppar m. fat. Och i shoppen utanför slank det med korv med bröd, flädersaft och lantchips. Mum!
Efter IKEA åkte jag direkt till brorsan i Tuve och vi grillade... riktigt nice (även fast det var mkt snack om M och hur skitit han betett sig mot oss alla)! Efter mat, kaffe och tårta åkte jag till Heli och satt där en stund tills jag blev så galet trött så jag bara var tvungen att åka hem och stupa i säng..
I lördags väcktes jag kl 11 av en glad T som ringde o sa att vi skulle åka till Ullevi och se Brasilien-Chile, träningslandskamp. Åhh, har alltid velat se brasilien live (hade tydligen i något svagt ögonblick nämnt detta för T som tog tillfället till akt och bjöd mig på biljett dit) och Ronaldinho! Han gjorde 2 vackra mål inför 30 000 åskådare och alla jublade! Slutade med 4 hela noll till Brassarna. Vi hade kanonplatser högt upp på långsidan i solen.. helt underbart. Sen blev vi hungriga och käkade på Olearys. Gott. Efter maten stack T hem för att lägga sig (stackarn skulle upp 5 för att jobba idag) och jag tog vagnen till Majorna och Marias fest.
Det var nog min helg tror jag... idag har jag som sagt inte orkat med så mkt.. eller joo, lite shopping på Backaplan.. på en halvtimme hann jag shoppa både på MQ (vacker grå omlottkofta)och Kicks (Mexx-vårparfym och nagelgrejjer). Sen åkte jag hem till mamma och satt lite på altanen o läste tidning och fick mat! Perfa!
Imon är det måndag igen.. jag är nöjd med min helg.. mkt roligt jag hann med!
Hur har ni andra njutit av denna underbart vackra soliga helg?!

Inga kommentarer: