lördag, februari 09, 2008

godkväll

Sitter här vid köksbordet o surfar samtidigt som jag har skärbrädan brevid mig här. Har strimlat purjolök och morot som ska in i woken som ska tillagas strax, med kyckling, svamp till och andra wokgrönsaker, kokosmjölk och massa vitlök och ingefära (+sötsur sås samt soya)! mums!!!
Sitter o lyssnar på Juno-soundtracket samtidigt som jag pillar. Vi såg Juno på bio i veckan och den var verkligen helt underbar... och jag älskar soundtracket.. den har underhållt mig i hörlurarna på mornarna på väg till jobbet nu och har gjort det jobbet jävligt väl.
....
Idag har vi möblerat om här lite, bytt plats på köksbordet och sängen så att bordet står vid balkongdörren ist. Blev mkt bättre! Ska städa klart imorgon sen..
Besökte även ICA i Gåshaga! Lilla söta ICA, saknar.. tittade på flygbladen och blev nostalgisk.. ååh! Förra veckan åkte vi förbi ICA på Kungens Kurva o jag bara skrattade, ser så galet ut!
...
Oj, nu ska jag in i köket o börja skära kycklingen o börja välla nudlarna.. Måste ju hinna klart med maten till kl 20 då melodifestivalen börjar i Gbg.

Tja!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej där! Hur går det i storstan? Vi vill se kort på lägenheten snart... *ler* Hur går det på jobbet? Trevliga arbetskompisar? Ha det så gott!

*kram*

//Hanna

Karins lilla blogg ♥ ♥ ♥ sa...

Vi saknar dej Mirjo...

Anonym sa...

Hej hej! Låter som du kommit bra till rätta i Sthlm.
Håller med dig om att Juno var en underbar film!!!
//