fredag, januari 23, 2009

till Örebro

Imorgon ska jag med 11-tåget mot Örebro för en helg med tjejerna från Malmö-tiden. Vi träffas tyvärr inte alltför ofta men såå kul att vi ändå gör det varannat år ungefär :P Tänk så galet att det är 6 år sen snart vi gick skilda vägar i Malmö. Eva och Ella tog examen till våren för 6 år (då de flyttade tillbaka till sina respektive hemorter) sen men jag hade dock ett år kvar då jag tog ett år ledigt under andra året för att åka till Spanien. Så för 5 år exakt slet jag med ryskaplugg i Lund samt examensjobb på ett tryckeri. Därefter blev det en sommar på Gotland, och sen en sväng till Kristianstad och lite fortsatt plugg där, men tröttnade väldigt snabbt på den speciellt kyliga stämningen i hela den lilla staden så det blev flytt tillbaka till Göteborg där jag sen ganska snabbt hittade jobb på ICA reklamen där jag sen stannade till för ett år sen då jag gjorde min sista dag (faktiskt idag exakt på dagen då jag slutade där) för att flytta lite på mig igen. Så på måndag är det exakt ett år sen jag gjorde min första dag på Core Comp. Tiden har gått sjukt fort, jag trivs SÅ bra, idag hade jag en sån härlig känsla igen, att jag jobbar med så himla goa folk och jag gillar verkligen mitt jobb!
Mitt liv har tagit flera snabba vändningar och medfört i många flytt då jag verkligen levt livet fullt ut och gjort exakt det jag känt för just i den stunden. Jag gillar mig själv för det, att våga utmana mig själv och låta mig själv upptäcka allt detta fantastiska att lita på sig själv och kunna klara av att skapa sig ett nytt liv varsom. Det är himla häftigt alltså: vid 19 års ålder var det den revolutionerande flytten ner till Malmö, utan att känna till något eller någon för att efter 4 år lämna staden med enorma upplevelser, fina vänner, minnen och en utbildning :) Till spanien flyttade jag på exakt samma förutsättingar att inte känna till något eller någon samt extra utmaningen ett helt nytt språk (där jag knappt kunde säga Hóla), Kristianstad var ju lite mesigare då jag ju flyttade dit med min dåvarande och skulle plugga vilket jag redan visste hur det funkar, inga direkta utmaningar, inga vänner för livet, inga speciellt bra minnen eller upplevelser heller, nä, det var ingen höjdare på något sätt. Och Stockholm, detta ser jag som en riktigt stor utmaning också, att utveckas på jobbet, att få vara med och ta vårt företag till nya höjder, att träffa fina människor, skapa nätverk och kontakter, att fylla min fritid med roliga intressen t ex utvecklas inom fotandet och sist men inte minst att få ha ett riktigt lyckligt liv med min stora kärlek och få uppfylla våra framtidsdrömmar tillsammans! :)

Våga följ era drömmar, utan risker inga chanser!

... lite utsvävande inlägg idag men det får ni leva med, nu ska jag avrunda här och packa ihop en väska inför morgondagens äventyr till Örebro!

Inga kommentarer: