fredag, juni 05, 2009

BM besök

Idag var första BM besöket efter inskrivningen i v8. BM tog socker- samt järnvärde och båda såg bra ut, även urinprov men inte heller där några konstigheter. Sen lyssnade vi på hjärtat (140 slag i minuten), så härligt att lyssna på lilla dunkandet, bebisen sparkade till lite också så vi fick höra en spark mot högtalaren. hihi. BM kände på hur bebisen låg i magen, den hade huvudet till höger och ryggen neråt mot urinblåsan och benen mot vänster, sötisen. Jag fick även moderskapsintyg (som bekräftar att jag är gravid) som jag ska skicka till försäkringskassan som en anmlan till föräldrapenning.
Innan dagens BM besök hade jag lite tid att döda så jag gick runt på Lidingö Centrum och hittade en Lindex. Fanns så himla söta bebiskläder så jag var tvungen att köpa 2 pyjamasar, 2 par söta byxor samt strumpor. Mina första inköp till bebis! Ujuj! Måste rensa en byrålåda i min byrå till bebisen kom jag på.
Imorgon ska vi ut och provköra lite barnvagnar, vi är lite inne på en Teutonia Fun. Den är liten och smidig och får till och med plats i vår lilla bil (Halleluja). Jag funderar på om en helsvart eller helbrun blir bra, eller om man ska ha mjukliften i en annan färg, röd t ex? Undrar hur lång leveranstiden på vagnar är eg nu över sommaren? Emmaljunga har jag hört stänger ju ner sin produktion helt under juli varav leveranstiden under sommaren blir ett antal veckor längre till hösten. Men Teutonian görs ju i Tyskland och där har de väl inget som heter industrisemester direkt?

1 kommentar:

Therese sa...

Ååååå vad kul att läsa, jag ryser. Så kul.
Häligt me första inköpet =)
Teutonia Fun kan jag rekomendera, den är super. Hade en sån men Wille satt inte bra så köpte ju en Urban Jungle istället med steglös rygg, men även den är en favvo.

Ses på onsdag, ännu inga fler som nappat på lunchen men får väll se.
Kramar