måndag, juni 22, 2009

specMVCbesök nr2

Idag har jag och magen varit på besök nr 2 på spec mödravården på Danderyds sjukhus. Det är där vi kommer att göra planerade snittet runt mitten av oktober. Himla bra nu att ha ett planerat datum redan i förväg då BB-platserna i Sthlm verkar överfulla i sommar/höst. Danderyd är så lyxigt att man även får ett eget rumt så pappan också kan få sova över! Perfa!
Iaf idag så lyssnade vi på bebisen i magen och gjorde en hjärtkurva, som hoppade mellan 140-150, mkt livligt i magen minsann, inte en lugn sekund, hicka hade bebisen också, det hörde vi! Hihi, sött! Gaaaah, bebisen vi längtar såå efter att få krama och pussa på dig... men vi väntar tålmodigt medans du växer på dig lite till. Fick en UL tid till v29 som vi ser jättemkt fram emot nu!

Efter MVC åkte jag bort till Karlaplan och Fältöversten där jag gick runt lite och hamnade på Polarn & Pyret (oops då), och de hade massa fint kvar på rean, så med slank med 2 ursöta bodys samt ett par manchesterbyxor! Pratade med mamsen efteråt och hon tyckte det var knasigt att köpa i strl 50 och 56 då bebisen bara har de storlekarna ett par veckor, men våran bebis födds ju nån vecka tidigare än BF och kommer ju inte vara den största då direkt. Så några plagg i 50/56 är allt bra att ha. :) Babykläder är verkligen det sötaste som finns!


Nu är det full rulle i magen igen, bebisen vill nog att jag lägger mig i soffan en stund så det är lika bra att jag gör det! Busen.

Inga kommentarer: